1999 Yamaha Wr 400 F
- GUEST
Jeg har kik på en Wr 400F fra 99, den er indregistreret men skal synes, der er hverken speedometer, blinklys eller spejle på den.
1: Er der nogen herinde der har nogen erfaringer med at få synet sådan en i den tilstand???
2: Er der nogen der ved om det i det hele taget kan lade sig gøre at eftermontere de ting, her tænker jeg på om den kan levere det nødvendige strøm??? eller bliver det alt for bøvlet???
Hilsen Kim
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- GUEST
Det kan godt lade sig gøre, man enkelensretter den ene fase fra statoren med en diode, og sætter en kondensator på, og denne spænding, bruges til blinker og horn.
Dette så dog ud til at være orignalt på min wr426f,
Så check lige om det ikke er der, sort rund gummibox ca. 30x100mm bag forlygten.
Den røde der på, bruges som din + i forhold til stel, resten lader på bare fortsætte på vekselstrøm.
Jeg bruger også den spænding til min Trailtech Vapor, det virker super, jeg har også lavet neutrallampe, tips, skyblue fra gearindikator er "stellet" i neutral.
Hilsen Carsten
- GUEST
Sådan en her, er du også nok nødt til, at bygge på !!!
www.motoxmatrix.co.uk/road-legal-switchgear-5263-p.asp
Pass knappen kan bruges til "kill switch", så undgår du den, ved det andet greb.
- Capt. Slow
Man kan også få et komplet sæt der kører på batteri som det her :
Hilsen
-Rasmus
- iblaursen
Det har jeg gjort med en del skal du have hjælp så ring 22486674, jeg har også det der skal til for at syne spegle,blinklys og den lille refleks.
- GUEST
Tusind mange tak for hjælpen, med de meget brugbare svar!!
Jeg har igår indgået en aftale om pris og henter maskinen på søndag, havde ellers mest lyst til at hente den i dag, men det kunne ikke passe ind, snøft!
Jeg vender helt sikkert tilbage.
Mange taknemmelige hilsner
Kimbo
- iblaursen
- GUEST
Det kan meget vel være jeg kontakter dig angående det med spejle osv, hvis synshallen mener der skal være de ting på, men tror lige jeg afprøver den med cykelcomputeren i første omgang..det ku jo være!!
- iblaursen
- GUEST
- GUEST
Der skal være E godkendt lys, blink, horn, parkeringslys, hastighedsangivelse, og batteri med tilstrækkelig kapacitet??
Og 2 spejle på en 400ccm
Men parkeringslyset behøver ikke at kunne lyse når nøgle er i "off" , så man har intet at bruge batteri til, så det er vel nok med et 9v batteri tapet til styret
Har lige synet en wr426, og de var alle regler igennem, fordi de ikke havde kendskab til min model tidligere.
Men synshallerne er vel forskellige, et toldsyn koster så 600,- pr gang.
- GUEST
Min er en 99ér hvor der ikke er tændingslås og nøgle og der er så heller ikke mulighed for at den ka stå med parkeringslys, med mindre den er i tomgang, vil det så sige jeg skal hen og lave et "lille" ledningsnet der kører på batteri???
Pyha det blir sgu ikke særlig nemt at syne den.. :S
Hvad mener du med toldsyn, der er plader på den, så det er vel bare et periodisk syn den skal igennem...hvad er forskellen??
Hilsen Kim
- GUEST
- Buller
Sådan en WR vejer vel mindre end 120 kg tør...
Så er der intet krav om batteri og positionslys.
Men lav da de ting du ved der skal til...og kør så til syn...
Går den ikke igennen har du jo på skrift hvad der skal laves...og et omsyn klares jo for et par hundrede...
- iblaursen