Skip to main content

exc lys?

• Hasse
  • Hasse
exc lys? blev oprettet af Hasse
Efter en forsigtig natsnigertur-premiere på KTM'en - uden at kunne se nogetsomhelst - er spørgsmålet. er der nogle der har fiflet med at sætte "rigtigt" lys på exc'en? - jeg købte en ny pære efter et intimt møde med et birketræ og fik at vide at det er en SCOOTERPÆRE! der må findes en adapter eller et lille trick - håber jeg..... Hasse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Hasse
  • Hasse
Besvaret af Hasse på emne exc lys?
Efter en forsigtig natsnigertur-premiere på KTM'en - uden at kunne se nogetsomhelst - er spørgsmålet.
er der nogle der har fiflet med at sætte `rigtigt` lys på exc'en? - jeg købte en ny pære efter et intimt møde med et birketræ og fik at vide at det er en SCOOTERPÆRE!
der må findes en adapter eller et lille trick - håber jeg.....

Hasse

• GUEST
16 år 2 måneder siden #3 af
Besvaret af på emne exc lys?
en exc stator leverer kun 55 watt så mulighederne er ikke store hvis ikke du skifter den. Alternativt kan du montere et xenonkit, som ikke bruger nær så meget strøm. Jeg har selv en 4 hjulet ktm som leverer 200 watt på statoren. Den stator vil jeg en dag prøve om passer enten på min 520 exc 01 eller på min 200 exc 09. For jeg skal også bruge kraftigere lys på begge disse maskiner. mvh peter

• Hasse
  • Hasse
i de tekniske specifikationer for 2003 modellerne står der 40 watt for crossere og 150 watt for exc'erne - så der skulle være strøm nok til en anstændig pære !?!

• gaffaTT
  • gaffaTT
Besvaret af gaffaTT på emne exc lys?
excerne kører med en stator med tre viklinger til ladestrøm herudover har den en spole der udelukende gir strøm til tændingen men ud af de tre spoler blir de to ledt til en ensretter der laver vekselstrømmen om til jævnstrøm kombineret med en voltregulator dette udgør den strøm der bliver sendt til batteriet den sidste spole kører til lys og stoplys denne forbliver i vekselstrøm og kan ca trække forlygtepæren 45 watt baglygte 5 watt stoplys 21 watt i tomgang falder lysstyrken betragteligt ved aktivering af stoplys kontakt at antage at de to andre spoler efter enretningen giver ca det samme som den ene der ikke er ensrettet passer jo fint med at der er opgivet 150 watt i praksis kan min husa (med samme generator ) ikke holde strøm en hel dag hvis jeg kører snævert og i bakker bjerge så tar elblæseren strømmen fra batteriet og på et tidspunkt er der ikke strøm nok til elstarteren så hvis man skal ha noget ordendtligt lys på sådan en ged så skal der bygges en større generator på og disse kan købes flere steder mvh Gaffa

• Morfar
  • Morfar
Besvaret af Morfar på emne exc lys?
Nu har jeg læst det 5 gange...... Men kæden hopper af allerede i 3. afsnit hver gang :! Gaffa: Kan du ikke lave en lysfest i det Odsherredske, hvor man på forhånd kan bestille stumperne hos dig, og så komme over til Hr. Lærer og få anvisninger i montage, og efterfølgende afprøve det nye lys i natten? Gerne noget til hjelmen også. En større generator kan vel trække hele møjet?? Eller hur? :s Moffe - som gerne vil have ordentligt lys

• gaffaTT
  • gaffaTT
lysfest det er nu også sjovt i halvmørke stumperne kan jeg ikke lige klare men er da gerne behjælpelig med monteringen så kan vi jo lave en lysfest pynetet op med mudder enmas gaffa

• Hasse
  • Hasse
strøm er noget mystisk noget på linie med heksekunst og trolddom!!! dejligt at der er folk der har forstand på den slags hvor kan man købe de lækre sager Gaffa??? Hasse

• gaffaTT
  • gaffaTT
hej Hasse jeg ved ikke hvor man kan købe en stor stator men mener at Dan mc skov har sådan en på og ligeledes søren sand så måske en af de herrer eller andre kan gi en adr. Gaffa

• GUEST
16 år 2 måneder siden #10 af
Besvaret af på emne exc lys?
Stator mm kan købes her : www.trailtech.net/stator_electrical_system_kits.html , måske en gang fælleskøb? Jeg har valgt en billigere løsning, indtil videre - en diodebaglygte, så jeg har lidt mere strøm til forlygten, og en 60Watt pære foran. 2005 modellen er født med en latterlig 30 watt pære, så der er stor forskel. Resultatet er meget bedre, men ikke fantastisk. Jeg har aldrig prøvet at køre batteriet fladt, men har heller ingen elblæser, den tager vist en hel del. Desuden skal man huske at komme over 1200 omdr/min af og til, ellers lader den ikke så meget:[ Pæren købte jeg i USA, og har nogle jeg kan fravristes for en halvtredser.

16 år 2 måneder siden #11 af clausjensen
Besvaret af clausjensen på emne exc lys?
Hej Hasse og i andre rødder. Jeg er jo også den lykkelige ejer af et mudder jern uden for meget lys på. Så da jeg kiggede på linket som jesper henviser til var glæden stor, for vi skal jo kører 24 timers i tyskland næste år. Jeg er med på en fælles bestilling, så hasse ring lige til mig, så får vi gang i noget.

• gaffaTT
  • gaffaTT
bemærk lige at watt str på pære ikke er lig med lys i praksis parabolens udformning er mindstligeså vigtig sidst jeg var på natsniger mont jeg en rally 2000 i forstækningen til forskærmen og en stiver ind i øverste gaffelbro pæren var en 55 watt dette kan den sagtens trække med orig. stator men ht.s ide med en diode baglygte er god især hvis der er diode stoplys i evt se den lygte der sidder på hondaloverkværnen kender ikke typen men den gir ekstremt godt lys han er god at ligge ved siden af med 100 plus ved indbremsning til ukendt sving og det skal man slet ikke tro har noget med konkurence at gøre :Spidy:

• Hasse
  • Hasse
først og fremmest tak for en hyggelig classic øl aften hos jesper ht! - lækkert værksted!!! nu har jeg handlet en diodebaglygte hos melahn og detteher kit i arizona: www.pmxtec.com/Upgrade2.htm glæder mig til at se om de "talrige" natsnigerture der står for døren kan være andet end blindebuk :s

• Morfar
  • Morfar
Besvaret af Morfar på emne exc lys?
Hej Hasse, glæder mig meget til at høre om den forlygte modifikation virker. På den anden side: Alt lyser bedre end det gamle bras der sidder på originalt. Lad høre når du har prøvet det af! Moffe

• Stefan
  • Stefan
Besvaret af Stefan på emne exc lys?
Hej Jeg har med stor fornøjelse brugt lys monteret på hjelmen... Først startede jeg med en normal maglight med 3stk C batterier, virker ok og kan lyse i ca.1½ timer. Dog er den lidt tung. Pt. har jeg monteret 2 stk 50w 12 volt spot med henholdsvis 10 og 24 graders spredning. Batteriet er taget fra en boremaskine, da jeg havde 2 batterier til at ligge. Hvert batteri holder ca 35min. Nedestående links er til diodelygter der giver ca 900 lumen, dvs 3 gange så meget lys som de 50w spots jeg bruger nu. har et par karmerater der har bestilt fra kina og der er ingen problemer. Komplet lygte: www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623 moduler www.dealextreme.com/details.dx/sku.11836 hvis i bestiller ion-litium batterier så husk beskyttelses kredslød da de kan explodere ved overladning.

15 år 11 måneder siden #16 af Rotaxmeincke
Besvaret af Rotaxmeincke på emne exc lys?
Jeg synes nu de små cykler giver udemærket lys. Det dog ikke anbefales at køre meget mere end 100 i ukendt terræn. Her er lidt natvideo med en Husa og EXC.

15 år 11 måneder siden #17 af JakobXR???
Besvaret af JakobXR??? på emne exc lys?
Jeg synes det er federe uden lys. Jeg kørte hjem fra Double trouble med positionslys på min DT. Det giver en dejlig allround lyskegle at pejle efter :[ Jeg mener at Jes' lygte er noget Hella fjernlys. Hvordan virkede din Rally 2000 Torben?. Min forlygte røg med i faldet i Brande, så jeg tænker på noget hjemmefusk med et svin af en lygte på den lille GG. Vil dog heller ikke investere i ny stator osv, da jeg meget sjældent bruger det.

• gaffaTT
  • gaffaTT
jeg havde et ok lys langt bedre en det originale og ingen problemer med at trække en 55 w pære den blir mont igen hvis der skal køres natsniger og det skal der !!

• Sniger
  • Sniger
Besvaret af Sniger på emne exc lys?
Hvem sagde NATSNIGER ? Hvor og hvornår jeg er klar det er det FEDEST Også bare det at bygge og finde på. John.

15 år 11 måneder siden #20 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne exc lys?
Der er alt for lidt focus på de fantastiske udfordringer der følger med det, at køre uden lys :s :sJeg har personligt haft mange grænseoverskridende oplevelser bl.a til Jernmandsture, touring i Østeuropa, Skagentræf osv. Det skærper sanserne generelt - og i særdeleshed den 6.sans og synssansen! Jeg har faktisk forbedret mit natsyn og endvidere mit syn på syn:? Alle disse fordele har kun kostet 9 blåsorte knæ, et dusin flænsede offroadtextiler, 2 hævede testikler gange 100, Lord Nelson lookalike underhylere gange mange gange, og adskillige fibersprængninger i øjenkrogene af at mobilisere uglesyn på kommando :[ Natsniger til Julefrokost?? - med 0 lux?? Ingen kan se noget - ingen ved hvor vi er - Yehaaaa:s:s

• Hasse
  • Hasse
nattesyn må være vejen frem! hvor kan man købe nightvision briller? og så en lydpotte der kan skiftes over til ninja-lydløs! og så denneher til at tage grene og høtyve fra sure grundejere!

• klaus
  • klaus
Besvaret af klaus på emne exc lys?
Lys, er det nu os nødvendigt... Kørte engang natsniger til et trangistræf med formanden, sporet(eller mangel på samme) blev lyst op af en petzel pandelampe :Matrix: Skal der alligevel ordentlig lys på, så køb noget af det her kram: www.bajadesigns.com/NET/C-166/SINGLE+8-INCH+RACELIGHTS

15 år 2 måneder siden #23 af MartinfraÅrhus
Besvaret af MartinfraÅrhus på emne exc lys?
Hej Jesper. Har du stadig nogle pærer liggende, som du vil af med? Ring eller sms på 50714951. MartinfraÅrhus.

14 år 10 måneder siden #24 af iblaursen
Besvaret af iblaursen på emne exc lys?
Hej. Jeg har en yamaha wr250z årg 95, en totakt maskine vistnok 45watt vækselstrøm også. Kan man ikke få spolen viklet om for mere lys. Jeg ville gerne have jævnstrøm så kan jeg montere road book,kølerblæser,osv som skal have batteri. Jeg har monteret led bagpære (biltema 90kr), men ville gerne have kraft nok til en god sol forand også. Bajadesigns.com har noget men nu er jeg ude i noget jeg ikke har helt styr på.

Tid til at oprette siden: 0.841 sekunder
Leveret af Kunena Forum