Skip to main content

Enduro 2008

17 år 3 dage siden #1 af endurojohnny
Enduro 2008 blev oprettet af endurojohnny
DMU har på et hovedbestyrelsesmøde den 3.10.2007 besluttet at opsige samkøringsaftalen med DMCU:s Dette betyder at man ikke længere kan deltage i enduroløb på den billige DMCU-licens, som kan tegnes gennem DORMCK. Hvad dette kommer til at betyde for træning på hinandens crossbaner ved jeg ikke. Det bliver også en streg i regningen for de store arrangementer som GN, WW og Sønderjydsk, hvor der plejer at være mange kører fra begge forbund. Og så lige en ting til ønskesedlen her til jul: Fra 1.1.2008 skal deltagere i Cross, speedway og enduro bære halskrave :D, det er altså lige om lidt!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

17 år 3 dage siden #2 af endurojohnny
Besvaret af endurojohnny på emne Enduro 2008
DMU har på et hovedbestyrelsesmøde den 3.10.2007 besluttet at opsige samkøringsaftalen med DMCU:s

Dette betyder at man ikke længere kan deltage i enduroløb på den billige DMCU-licens, som kan tegnes gennem DORMCK.

Hvad dette kommer til at betyde for træning på hinandens crossbaner ved jeg ikke.

Det bliver også en streg i regningen for de store arrangementer som GN, WW og Sønderjydsk, hvor der plejer at være mange kører fra begge forbund.

Og så lige en ting til ønskesedlen her til jul:

Fra 1.1.2008 skal deltagere i Cross, speedway og enduro bære halskrave :D, det er altså lige om lidt!

• Nikos
  • Nikos
Besvaret af Nikos på emne Enduro 2008
Pis. :! hvad kommer en licens så til at koste ?? Og er en skum halskrave ok eller skal det være en KTM carbon ?:?

17 år 3 dage siden #4 af endurojohnny
I 2007 kostede en endurolicens 1400 kr :wall: Jeg går da stærkt ud fra at det er en skumkrave der kræves, -koster sådan en carbon-ting ikke omkring 4000 kr :Matrix:

17 år 3 dage siden #5 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne Enduro 2008
Sikke noget pis for os der bare gerne vil hyggesmadre os selv lidt, et par gange om året:wall: Er det alle de tre nævnte løb der fremover er lukket land for DMCU? Lige så meget som jeg elsker det forpulede Grand National lortespor, og alle de fantastiske minder der knytter sig dertil, lige så principiel bliver min beslutning om at sige fra til, at skulle "bøffes" for 1400,- for deltagelse i GN :! Der vokser forhåbentligt nye initiativer ud af denne modgang, og vi bør selvfølgelig også selv konstant søge nye udfordringer. Johnny har jo også i årevis reklameret for udenlandske offroad og enduroløb, hvor man bare møder op, fyrer den totalt af og kører hjem igen, uden at skulle gøre andet end at betale tilmeldingsgebyret. Eksempelvis Offroadchallenge serien i Nordtyskland. Og så dukker der jo også jævnligt nye stubmarksræs og lignende op, så det er bare med at holde sig til. Endelig kan man forsøge at lægge sig i strålen fra Klaus Thisteds Ktm, for hvis man kan hænge på i en sæsons tid, vupti - så har man deltaget i en betragtelig del af alt det der findes inden for mudderkultur i Europa:) Ses vi så ligegyldigt hvad? - det tror jeg nok vi gør?!!

17 år 2 dage siden #6 af endurojohnny
Argumentet fra DMU for at opsige aftalen er at stort set alle classic-kører har tegnet DMCU licens. Henrik Løvenskjold og jeg arbejder nu hårdt på at få DMU til at forstå at en opsigelse af aftalen vil betyde døden for GN, WW og Sønderjydsk, lige som det vil være ødelæggende for endurosporten i DK. Hvis problemet er classic, så opsig aftalen på det område og lad os køre :[ Håber snart at kunne vende tilbage med godt nyt for en gangs skyld, det er somom det regner med lort lige i tiden.

• Sniger
  • Sniger
Besvaret af Sniger på emne Enduro 2008
Hej alle Snakkede med Benny der sidder i Hovedbestyrelsen i DMCU, han siger at det bliver d. 5 december det bliver afgjort, der har de møde så der er tid endnu til at påvirke de gamle mænd i DMU men de ved jo ikke som sædvanlig ikke hvad de laver. De handler jo efter det skrivebordsprincip der hedder "vi skal ha så mange penge i kassen som muligt" og så er de sgu lige glad med den lille mand der bare vil hygge sig AAAAAhhh nu har jeg det bare meget bedre efter at ha brækket mig :! John

16 år 11 måneder siden #8 af MarkGasGas300
Besvaret af MarkGasGas300 på emne Enduro 2008
Hvorfor ikke bare lade enduro dø under DMU de intersserer sig jo alligevel ikke for os, flytte det hele over til DMCU og kalde det Enduro Challenge Dk ell. Det kan godt være at det så ikke vil være et "officielt" DM, men hvad gør det i forhold at der kun er meget få eller måske slet ingen der kommer ud at køre.

16 år 11 måneder siden #9 af endurojohnny
Tanken har naturligvis været vendt. Problemet har bare været, at vi indtil nu har haft WW, GN og Sønderjydsk med som tællende afdelinger af enduro DM. Disse løb er jo som bekendt i DMU regi. WW kan kun laves i DMU regi, da vi igennem Enduro Klubben er medlem af DMU. Frygten har så været at samkøringsaftalen ikke ville omhandle WW hvis det blev i DMCU regi. Ligesom en total flytning af endurosporten til DMCU måske ville få DMU til helt at opsige samkøringsaftalen. Hvis samkøringsaftalen helt forsvinder, ja så har vi en helt anden situation. Personligt tror jeg ikke at der er økonomisk grundlag for nogle af de tre store løb, hvis der kun kan deltage kører fra et forbund :wall: Hvis Finderup og Holstebro forbliver lukket land, så giver det nok sig selv:s Uden WW, GN of Sønderjydsk ser løbskalenderen for enduro unægtelig noget tynd ud :wall: Løbsarrangørene står ikke just i kø for at få lov til at bruge en masse fritid på at lave et løb for 25 endurokører, som de for øvrigt ikke selv har mulighed for at køre med i :fish: En helt anden sag er, at Henrik Løvenskjold igennem DMU stadig kæmper en brav, nærmest umulig kamp for at få myndighederne til endelig at tage sig sammen og få lavet en sportsnummerplade, som i de fleste andre lande. Dette falder jo så helt til jorden, hvis henvendelserne pludselig ikke kommer gennem DMU mere :s Lad os lige klappe hesten og se om vores benarbejde ikke bliver belønnet på en eller anden måde:D

Tid til at oprette siden: 0.525 sekunder
Leveret af Kunena Forum