Skip to main content

DT 125R - 170 ccm?

  • GUEST
16 år 10 måneder siden #1 af
DT 125R - 170 ccm? blev oprettet af
Nu har jeg jo fået smag for det hersens mudderbad - og fik købt mig en '97 Yamaha DT 125R samt et medlemskab af denne gale forening :? Den kære Yamaha er jo ikke lige frem state-of-the-art - men den er billig og ganske hyggelig at vælte på - og det sker jo ret ofte!!! :Matrix: Det føles som den begynder at miste lidt kompression og så overvejede jeg lidt at smide sådan et Athena 170 ccm kit på - så er det jo lidt som at tune knallert i de gode gamle dage! Nogle der har erfaringer med det kit? - Morten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 10 måneder siden #2 af
Besvaret af på emne DT 125R - 170 ccm?
Nu har jeg jo fået smag for det hersens mudderbad - og fik købt mig en '97 Yamaha DT 125R samt et medlemskab af denne gale forening :?

Den kære Yamaha er jo ikke lige frem state-of-the-art - men den er billig og ganske hyggelig at vælte på - og det sker jo ret ofte!!! :Matrix:

Det føles som den begynder at miste lidt kompression og så overvejede jeg lidt at smide sådan et Athena 170 ccm kit på - så er det jo lidt som at tune knallert i de gode gamle dage!

Nogle der har erfaringer med det kit?

- Morten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Sniger
  • Sniger
  • Posts: 615
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 10 måneder siden #3 af Sniger
Besvaret af Sniger på emne DT 125R - 170 ccm?
Hej Morten. Og velkommen på denne fantastiske side Tror at du skal snakke med nogle af dem fra Ålborg, de ved hvis noget om de dt'er der John.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 10 måneder siden #4 af
Besvaret af på emne DT 125R - 170 ccm?
Hey Morten nu er jeg den heldige ejer af sådan en dt125r og har været det i en del år nu. Har selv overvejet at købe det kit og det er da også ganske effektfuldt men det bliver hurtigt slidt og især når der køres ræs på de mudrede sletter. Standard har jeg omkring 15.000 km på et stempel MAX 20.000 hvis det har været et sløjt år på stubmarken. Med det kit kan du ikke forvente mere end 10.000 så begynder den at miste kompresion. Men selvfølgelig hvis det er ræs den skal bruges til så er det oplagt at købe helt sikkert.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 10 måneder siden #5 af
Besvaret af på emne DT 125R - 170 ccm?
Jo tak John - har sådan set været medlem længe, har bare ikke kunne skrive indlæg af uransaglige årsager :D JensChr>>> Ræs og Ræs, den bliver bare brugt til alt det jeg kan finde som ser ufremkommeligt ud:Matrix: Underligt nok skriver det at den får 29 hk - når nu det er det den har i forvejen, men nå flere kubik er bedre! 10.000 er vel nok ok, kunne godt være man skulle prøve det - selvom det jo kun er 2/3 levetid af 125eren.... Min starter skide godt i første hug, men den er ved at blive noget død i bunden (endnu mere end den plejer) og den er jo nok ved at have rundet de 20 (speedodrevetkunne ikke lide kampvognsspor!) - så mon ikke det er tid at skifte?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 10 måneder siden #6 af
Besvaret af på emne DT 125R - 170 ccm?
Jo så er det nok en god ide at skifte. Når du har det skild af så tag også lige at rengør YPVS ventilen for hvis den er sodet til kan den ikke dreje rundt og så bliver den helt død i bunden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 9 måneder siden #7 af Rasmus Aa
Besvaret af Rasmus Aa på emne DT 125R - 170 ccm?
Hey Chicken. Jeg totalrenoverede min 125r med et Athena 170 ccm kit og en gianelli udstøgning. Det forvandlede min mc'er totalt!!! Nogle flere hk og meget mere moment. Den var rigtig sjov!!! Men det er ikke uden problemer! Jeg havde store problemer med varmen. Når det var varm sommer havde den en tendens til at overophede, da køleren var for lille til den forøede effekt. Først troede jeg det var inddysningen den var galt med, så den blev sendt til en specialist for at trimmet. Men det kunne ikke afhjælpe problemet helt. Køleren var stadig for lille når det var varmt. Men det er en letkørt og sjov maskine med disse ændringer!!! Så bare gi gas. Ellers snak med drengene fra tyskland!!! De har prøvet det hele! www.dt125.de/Forum/index.php Glæder mig til at se/høre den!! Rasmus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 9 måneder siden #8 af
Besvaret af på emne DT 125R - 170 ccm?
Hmm... havde også problemer med varmen da vi fræsede rundt i Oksbøl terrænets dybe sand, og kan da godt se at det næppe bliver bedre med en anden cylinder... Meeeen man skulle da nok kunne hekse en el-blæser på sådan en knallert:Matrix: Var det kun når den skulle arbejde hårdt i længere tid? Har læst ivrigt på dt125.de - det var der jeg fik ideen :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 9 måneder siden #9 af Rasmus Aa
Besvaret af Rasmus Aa på emne DT 125R - 170 ccm?
Jeg havde faktis også problemer på landevejen, når det var varm sommer!! Jeg tror den eneste løsning er en støre køler. Prøv med den fra en TDR 125R. Den der sider på min er ihvertfald 2.5 gange så stor som den der sad på min Dt'er. Rasmus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.708 sekunder
Leveret af Kunena Forum